Shop

Cranius Alces Sapien by Nick Ford

T-Shirts & Hoodies

Style:
We Use American Apparel Sizing Chart
or
$24.27
Available to buy on…


Cranius Alces Sapien
(Skull of Moose Human)

Apes? ………… pfft. Not according to this recent discovery!!!!

My entry for the Show us your Skull competition over at Viva La Skull.

details:

Tags

vector, skull, bones, competition, moose, antlers, cranium, black and white, mcmoose

Comments

  • Tom Douce
    Tom Douceabout 5 years ago

    this is going to do so well in the challege man! Love the antlers too
    Douce

  • Thanks mate!

    – Nick Ford

  • Steven  Austin
    Steven Austinabout 5 years ago

    Brilliant, just love it mate, great lines, is this brush inked?

  • Cheers ausven!! Nah …. it’s a tedious vector reworking of a sketch, only due to a mixture of bad weather, unemployment, boredom and beer.

    – Nick Ford

  • Pip Gerard
    Pip Gerardabout 5 years ago

    the likeness is uncanny Moose!! Best self portrait I’ve ever seen!! :D

  • Bhahahaaa ……….. too true matey!!! It’s even got my missing 2nd rear molar!!!! =P

    – Nick Ford

  • rubyred
    rubyredabout 5 years ago

    I’m lovin’ all these skulls for the challenge! He’d have a job getting a hat to fit.

  • Haha .. true dat! Custom holes? Yeah theres been an influx of great skull work …… resulting in great skullart!!!!

    – Nick Ford

  • Naf4d
    Naf4dabout 5 years ago

    Another fine piece of work Nick – well done mate.

  • Thanks heaps Naf.

    – Nick Ford

  • Anita Inverarity
    Anita Inverarityabout 5 years ago

    Very very COOL- Good luck with the challenge Nick xx

  • Ta matey!

    – Nick Ford

  • Steven  Austin
    Steven Austinabout 5 years ago

    Ah, unemployment, boredom and beer – I miss those days, don’t knock em. :)

  • Yeah but there’s only so much unemployment and boredom one can take (beer’s a different story!)

    – Nick Ford

  • siriusgrafik
    siriusgrafikabout 5 years ago

    awesome awesome work. the unemployment, beer and boredom thing i totally get too…lol..if it wasnt so true! the best ideas sometimes come out of having nothing else to do to stay sane but make stuff.

  • Yep makin’ stuff is a great time killer, but i think i killed a bit too much time on this one! ;) Thanks for the comment.

    – Nick Ford

  • yanmos
    yanmosabout 5 years ago

    now this is really good!!

  • Thanks heaps Yannis!!!!

    – Nick Ford

  • Rajee
    Rajeeabout 5 years ago

    Cool skull design.

  • Thankyou Rajee.

    – Nick Ford

desktop tablet-landscape content-width tablet-portrait workstream-4-across phone-landscape phone-portrait