The Easter Bunny loses it.

Ah’m sae tired o’ wee brats
In their gaudy wee hats.
Greetin’ fer sweeties and eggs.
Nae thanks Ah get;
Runnin’ roond in the wet.
Wi’ their bluidy dugs bitin’ ma legs

Ah’ve had mair than enough
O’ this Easter guff;
It’s time Ah looked oot fer me!
So Ah’ve goat ma wee sword,
An’ “beware” is the word.
Ye’ll nae get yer eggs fer free.

Nae mair fun, noo.
Ah’m “Attila the Bun”, noo.
The fiercest Bun in the land.
Dinnae touch yon treat
Ah’ve goat at ma feet
At the risk o’ losin’ yer haund!

Happy Easter, anyway.

In love with Ma Nature! Always have been, always will be. Let’s keep her safe, eh?

View Full Profile

Comments

  • Kay Kempton Raade
    Kay Kempton Raadeover 4 years ago

    BEWARE!! LOL

  • Thanks very much, Kay! Glad ye goat a wee chuckle!

    – Mike Oxley

  • Brenda Dow
    Brenda Dowover 4 years ago

    LOLOL A great creative clever mind is behind all this….. love the image and the verse!!!! Mikey…. you “take the cake”!!!!!!
    Brenda

  • Many, many thanks, my friend! It may not be Ansel Adams and Sir Walter Scott, but if I raised a small laugh or even a grin, then my work has not been in vain! :o)

    – Mike Oxley

  • Al Bourassa
    Al Bourassaover 4 years ago

    Too funny!

  • Cheers and thanks, Al! Results of a boring and rainy day.

    – Mike Oxley

  • Gary Paakkonen
    Gary Paakkonenover 4 years ago

    hahaha!!! Great one Mike! Fave for sure :D

  • Greatly appreciated, Gary! Many thanks. Glad you got a laugh out of it.

    – Mike Oxley

  • mrcoradour
    mrcoradourover 4 years ago
    OMG this is a trully clever Idea, & how effective,

    well done young Mike.

  • Many thanks for your very kind words, Malcolm! So much appreciated!

    – Mike Oxley

  • artwhiz47
    artwhiz47over 4 years ago

    He lives & breathes in our thicket. On clear, cold nights you can hear his voice… ‘Warmer…warmer..no, colder… a LITTLE warmer… NO, NO – FREEZING…warmer…burning up!!’ But he’s just practicing; we’ll have to wait THREE MORE WEEKS for the baskets to materialize. Woof, Attila, bow wow wow (that’s the neighbors’ dog, Lucy)…

  • Cheers, Sheila. Don’t know about you, but I’d steer clear of a psycho Bun with a genuine Toledo sword letter opener. Probably rip up your leg like a chainsaw. This wee guy would be zipping around your thicket like a pinball on speed.

    – Mike Oxley

  • deb cole
    deb coleover 4 years ago

    Haha! If Attila the Bun had been around when my twins were younger….
    (I used to call them the Chicks from Hell) They would have shaken the poor Bun upside down for Easter treats! Great work, Mike! ;)

  • Many thanks, Deb. I don’t think The Bun would be a match for the twins. They’d probably tag team him!

    – Mike Oxley

  • deb cole
    deb coleover 4 years ago

    Oh they’d definitely tag team him!! They used to tag team me! Especially when it came to choccy treats!!

  • Jonice
    Joniceover 4 years ago

    Mike those eyes are scarry! LOL!

  • Thanks, Jonice. Told you he wasn’t as cute as yours!

    – Mike Oxley

  • Linda Yates
    Linda Yatesover 4 years ago

    Very creative Mike, telling the Easter bunnies story!! With image too!!

  • Greatly appreciate your very kind words and the “fav”, too, Linda. Thanks so very much!

    – Mike Oxley

desktop tablet-landscape content-width tablet-portrait workstream-4-across phone-landscape phone-portrait