NYC-Name this lower Manhattan intersection? by James Lewis Hamilton

iPhone Cases

Style:
$25.00
Available to buy on…

NYC-Name this lower Manhattan intersection? by 


998 views by 16 Jan. 2014

Featured in “JUST FUN” 9/29/2013
FEATURED in “All About NEW YORK State” 10/2/13
Featured in “FUTURISM” group 10/26/13

I’m married to a born and bred Manhattanite… it’s an exciting ride! We (I) love to travel to and visit this incredible NYCity. I usually carry my Canson Sketch book and an array of pens (and ink). I love sketching, it encourages me to stop and really take in what is all around me.
This sketch was done while waiting for an order in a corner coffee shop. It was fast, it was fun and I believe I captured the scene and the activity that morning.
Now my questions:
What intersection is this?
What’s the name of the coffee shop (and what’d you order)?
Do you recognize the young lady bustling by outside? If so where’s she headed?

If you can answer me these, then I gotta a prize for ya!!! lol ; – ))))))))
plus this is an experiment loading the whole sketchbook page onto a RB card format!
SOLD: a card 1/16/14;

iPhone Cases

red_bubble, traveler, big_apple, new york city, street scene, pen and ink, james lewis hamilton, d light, jlh, teasetees, fun, features, travel, sketch, funny, nyc, color, tourist, omg, lol, wtf, wow, creative, nyc tees, yankee tees, iphones, ipads, cases, icovers, covers, i cover, apparel, stickers, nyc cards, smartphones, sweet, gay tees, new york tees, new york, cool, photoshop, virtual, cellphones, whimsical, love, illusions, sold, nyc pillows

All Products

red_bubble, traveler, big_apple, new york city, street scene, pen and ink, james lewis hamilton, d light, jlh, teasetees, fun, features, travel, sketch, funny, nyc, color, tourist, omg, lol, wtf, wow, creative, nyc tees, yankee tees, iphones, ipads, cases, icovers, covers, i cover, apparel, stickers, nyc cards, smartphones, sweet, gay tees, new york tees, new york, cool, photoshop, virtual, cellphones, whimsical, love, illusions, sold, nyc pillows

A persona who has apparently lived a relatively long, varied and eclectic life. My Red Bubble portfolios reflect my seeming persona… and IF there’s any veracity to these reflections then some sense of HUMOUR and enjoyment should be PRESENT!
‘Ola!’ ;~}}}

View Full Profile

Comments

  • Shylie Edwards
    Shylie Edwardsalmost 5 years ago

    yes i love friendly sketches…well done!!

  • Thanks… I have a question and maybe you could could give me your take… I have all these sketch books full of sketches (like this one, but different) DO YOU LIKE OR NOT LIKE HOW I’VE PRESENTED THIS (with spirals from the actual book and a colored border)????

    – James Lewis Hamilton

  • Susan  Kimball
    Susan Kimballalmost 5 years ago

    Love this and being from Buffalo, I don’t have a clue where it is. Can I have a prize for being from Buffalo?

  • Buffalo… where’s that??? (that’s a hahaha… cuz I was raised in Rochester!)
    The prize you’ve already won and received is me NOT telling you about my starkest childhood memory of Buffalo!
    lol ; – )))))))))

    – James Lewis Hamilton

  • madvlad
    madvladalmost 5 years ago

    this is an intermate drawing, the best kind to see what you feel and see

  • Yeah, like all those wonderful ‘telling’ doodles you treat us to!

    – James Lewis Hamilton

  • bev langby
    bev langbyalmost 5 years ago

    fabulous sketch and i like the way u have presented it to answer your question lol

  • and thank you for your comment and opinion on my presentation… see below… now I’ll immediately go load another sketch!!!
    ; – )))))))))))

    – James Lewis Hamilton

  • Shylie Edwards
    Shylie Edwardsalmost 5 years ago

    re your spiral works very well..a great graphic tool……it really it is up too you…i feel just ‘own your art’ ie be you!!! wish you well!!

  • Thanks… was looking for… and received… another point of view… I like the spiral of my sketch books, partly because when I cary these and sketch in them they are part of the finished work. So, now having vented all that…haha… I can jump into loading more sketches “straight from their sketchbook homes”.
    ; – ))))))

    – James Lewis Hamilton

  • bev langby
    bev langbyalmost 5 years ago

    i may do that too James, as ive been trimming mine ,so will leave the odd one now and again since yours look so good,

    hey Shylie matey lol

  • Another example of bubble inspiration!!! ; – )))
    It’s why some morning I just can’t wait to get up and into the bubble!!
    ; – )))))
    I’ll be looking for your ‘sketchbooks’!!

    – James Lewis Hamilton

  • Santamaria
    Santamariaalmost 5 years ago

    I alos like this presentation James,and the sketch is excellent..it gives one a feeling of the particular energy of that city (cities are living organisms, and each have their own vibe)

  • What I really like about thoughtful comments like we’re sharing with each other’s work is how the comments them selves enhance the actual artwork itself… becoming part of the artistic process… so to speak… ;-)))))))

    – James Lewis Hamilton

  • CeePhotoArt
    CeePhotoArtover 4 years ago


    Your cohosts,
    Cee and Chris

  • adambogusz
    adamboguszabout 4 years ago

    awesome stuff

  • thanks Adam…

    – James Lewis Hamilton

  • Sassafras
    Sassafrasover 3 years ago

    Love the perspective here AND the spirals. Looks to me like the Village—maybe Bleecker Street area-west of 6th Ave (Ave of the Americas)…or even east of 6th…Otherwise, maybe Chinatown area…OR, somewhere near or on Chambers Street (City Hall area). Otherwise…I’m stumped ;))
    Where was it???
    ~sass

  • You’re pretty good… well no one else has even tried to guess. I was sitting in a coffee shop waiting for some very slow service and looking out the window diagonally across 6th Ave… at SE corner of 6th and 11th St… had plenty of time to sketch before my breakfast came!

    – James Lewis Hamilton

Samsung Galaxy S5 Cases

Register your email address to be first in line


desktop tablet-landscape content-width tablet-portrait workstream-4-across phone-landscape phone-portrait