Grace
Nodding Trillium in a graceful moment.
Taken at in the mountains of north Georgia at Smithgall Woods State Park.
Olympus E-3 w/ Sigma 105 mm f/2.8 macro; f/5 @ 1/80 sec, ISO 400

Copyright © Richard G. Witham 2009 all rights reserved.
Contact the artist
Grace belongs to the following groups:
All About Flowers and Olympus and Four Thirds Group Available for sale asGreeting Cards, Matted Prints, Laminated Prints, Mounted Prints, Canvas Prints and Framed Prints

charitygrace
I love trilliums! Very delicate and graceful looking!
Richard G Witham replied
Thanks Charity. I’ve got several different trilliums in my gallery now. They’re blooming here in the mountains sort of in series. First one will come, then a few weeks later another variety, etc. Very beautiful.
calves
Glorious work Richard!!!
Richard G Witham replied
Thank you so much Claudia :)
Jonicool
So Lovely..great work Richard!
Richard G Witham replied
Thanks Joni :)
Kimberley Davitt
beautiful!!
Incredible DOF
Richard G Witham replied
Thank you Kim; I appreciate the nice comment :)
RosaCobos
Gracia y ventura.
No sé porque me vino a la mente el rezo del Ave María.. “Dios te salve Maria, llena eres de Gracia”...reminiscencias de mi educación católica. Pero vino, alertando los recuerdos, la sensibilidad que aquellos rezos, incomprensibles para una niña pequeña, me producían.
Y la flor se mece delicada, pero con una presencia de fuerza extraordinaria. Y has tenido la suerte de fotografiarla en su habitat, unas montañas llenas de Luz y de Gracia.
Preciosa, Richard.
Rosa
Richard G Witham replied
Gracias Rosa por tus comentarios tan sensibles y por ver el equilibrio de finura y fuerza que muestra esta flor. No lo habia notado de manera consciente, pero recuerdo haber sido sorprendido por su fuerza cuando trate de voltear la flor hacia arriba para una foto. A primera vista parece que su cuello es tan delicada que se cuelga la flor por el su mismo peso, pero no es asi. Esta flor crece con la cara hacia abajo como si su propia belleza la avergonzara.
Krys Bailey
Absolutely stunning, Richard! Amazing light and details – soooooo graceful!!! Bravo!
Richard G Witham replied
Thank you Krys. I tried to get more definition on the stamens without blurring the petals, but this was the best I could do with my current knowledge of macro DOF. I appreciate your comments and compliments :)
monaiman
Looks graceful, delicate and elegant ! wonderful use of light and DOF Richard !!!
Richard G Witham replied
Thank you so much Mona for your wonderful comment :)
RosaCobos
Bueno… nuestra imaginación nos causa sorpresas…
todo lo que las flores hacen o deshace, deciden o no en su decisión imaginada por mí, es debido a su necesidad de polinizar…. de hacer que su vientre se fecunde. Algunas son abiertas y descaradas. Otras misteriosas y escondidas cómo las orquídeas. Otras aparentan sencillez y humildad, dejando que su vientre caiga hacia la tierra.. directa siembra. Otras rodean sus estambres con hojas esplendorosas que indican la floración a su tiempo, como ocurre con las Poinsettias, o bugaviellas… Son un extraordinario mundo de fantasía programada para “copular” con la Vida. Por eso nos identificamos con ellas…admirando la gracia y la fuerza, que seguro también nuestro corazón encierra.
Es maravillosa… y además en solitarip. aún más.
Rosa
Sandra Heath
A beautiful image! A ballet no less!
Richard G Witham replied
Thank you very much Sandra for your kind comments :)
JUSTART
lovely
Richard G Witham replied
Thank you Justart :)
lorilee
Simply beautiful!!!!!
Richard G Witham replied
Thank you Lorilee; I appreciate your comments :)
sigfusson
Delightful capture Richard. Love the softness and presentation here. Cheers, s.
LindaR
sweet shot ~ so lives up to its title ~ these are lovely flowers ~ love their “winged” petals xx